تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 340946
تاریخ انتشار:جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
طلبکار، بدهکار نشود؛

تلفن و اسامی محرمانه می ماند؟

بایستی ضعف اطلاع رسانی در این بخش ها هم مرتفع شود و مردم مطلع باشند که کدام تخلفات را دقیقا به کدام سازمان ها منتقل کنند و چه راه های ارتباطی وجود دارد؟

تلفن و اسامی محرمانه می ماند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از فرهنگ کده ؛ آیا شماره تلفن ها و نام کسانی که گزارش ها را به نهادهای نظارتی اعلام می کنند، محرمانه پیش آن دستگاه های نظارتی می ماند؟ این سوالی است که برای برخی ازشهروندان پیش می آید که اگر مشکل یا معضل ویا هرگونه اخبار و اطلاعاتی را به سازمان ها برای بررسی و نظارت اعلام می کنند، آیا مشخصات آن ارائه پیش خودشان بصورت محرمانه می ماند و فاش نمی شود؟
اگر کسی از مشکلات بهداشتی در مواد غذایی گزارشی به شبکه بهداشت و درمان یا دامپزشکی و… ارائه نمود، آیا این گزارش ها بطور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و نتیجه اش به خود شخص داده می شود؟
آیا نام و مشخصات و شماره تلفن شخصی که اطلاعات را به آن واحد نظارتی اعلام کرده است به شرکت و یا بخشی که تخلف به آن مربوط می شود، ارائه نمی شود؟
آنچه که معقول بنظر می رسد این است که در گام نخست بایستی از کسی که نسبت به موضوعات و مشکلات حساسیت داشته است، توسط نهادهای نظارتی تشکر و قدردانی صورت پذیرد که در واقع یاریگر این سازمان وبه عنوان چشمان تیزبین آن سازمان بوده اند.
در گام بعدی بایستی موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه هم اعلام شود. درصورت اعتماد شهروندان به سیستم های نظارتی، بطور یقین میزان گزارشات ارسالی به آنها مشکلات افزایش خواهد یافت.
به همین خاطر برخی از سازمان ها با دعوت از شهروندان به عنوان ناظران افتخاری، تلاش می کنند از ظرفیت شهروندان برای کشف مشکلات و تخلفات استفاده کنند.در بخش تخلفات و مشکلات بهداشتی از یک طرف بطور کامل برای شهروندان مشخص نیست که کدام تخلفات بهداشتی و مشکلات این بخش بایستی به شبکه بهداشت ودرمان و کدامیک به دامپزشکی اعلام شود.

 

از طرفی دیگر شماره تلفن های رند وجود ندارد که برای شهروندان مانند شماره تلفن ۱۲۴ برخورد با گرانفروشی آشنا باشد و مردم بتوانند به راحتی تماس بگیرند که
بایستی این دو نهاد شماره تلفن هایی را اطلاع رسانی کنند تا مردم به راحتی تخلفات مشکلاتی را که مشاهده می کنند، اعلام نمایند. بایستی ضعف اطلاع رسانی در این بخش ها هم مرتفع شود و مردم مطلع باشند که کدام تخلفات را دقیقا به کدام سازمان ها منتقل کنند و چه راه های ارتباطی وجود دارد؟
موضوع دیگر اینکه شهروندان انتظار دارند گشت های سیار بصورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته به تخلفات رسیدگی کنند و اعلام نشود که اگر تخلف یا مشکلی اعلام شده است، بعد از تعطیلات مورد بررسی قرار می گیرد.

 

برای بسیاری از شهروندان هم میسر نیست که علاوه بر اعلام مشکل یا تخلفی، خودشان در یک روز کاری برای بررسی موضوعی به آن سازمان بروند. پس بایستی خود سازمان بلافاصله پس اعلام تخلف و کسب آدرس و مشخصات به آنجا بروند. زیرا گذشت زمان ممکن است باعث تغییر شرایط شود.

 

نکته مهمتر این است که به مردم اطمینان دهند که در صورت اعلام تخلفات شرکت ها، مراکز تولید و عرضه مواد خام وغیرخام دامی، لبنیات، موادغذایی و… به بهداشت یا دامپزشکی، آنها مشخصات شهروندانی که این گزارش ها را اعلام می کنند، به افراد متخلف اعلام نمی کنند. زیرا در غیر اینصورت باعث عدم امنیت روحی وروانی و گاهی تهدید و تطمیع متخلف قرار می گیرند و اطمینان شهروندان نسبت به آن دستگاه ناظر از بین خواهد رفت و نتیجه آن بی اعتمادی به ناظران افزایش تخلفات و کاهش میزان اعلام گزارش تخلفات می شود که امنیت غذایی جامعه نیز در معرض مخاطره قرار خواهد گرفت.

 

بطور یقین شرکتی که تخلفی را مرتکب شده باشد، در گام نخست انکار آن تخلف را در برنامه خود قرار خواهد داد وحتی فردی که گزارش را اعلام کرده است متهم می کند که خود وی مرتکب چنین تخلفی شده ایت تا وجهه آنها را تخریب کند و بقول معروف طلبکار، بدهکار هم می شود. متاسفانه گاهی مشاهده می شود که به دلایلی این موارد توسط برخی از افراد مورد خدشه قرار می گیرد که به زودی گزارشی مفصل در این زمینه منتشر خواهیم نمود.

 

انتهای پیام/ت

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=340946
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,174 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل