تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 247783
تاریخ انتشار:یکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

تداوم اختلال در ارتباط با زائران اربعین/ تماس با سیم‌کارت‌های ایرانی دشوار و با سیم کارت‌های عراقی غیر ممکن است

هیاتی از وزارت ارتباطات به همراه نمایندگانی از سه اپراتور تلفن همراه برای پیگیری اختلال در ارتباط زائران ایرانی اربعین به عراق سفر کرده‌اند، با این حال همچنان تماس با سیم‌کارت‌های سه اپراتور ایرانی بسیار دشوار و تماس با سیم‌کارت‌های عراقی میسر نیست.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، با وجود تمهیداتی که وزارت ارتباطات با همکاری اپراتورهای ایرانی و همچنین مذاکره با طرف عراقی برای برقراری ارتباط بدون اختلال زائران ایرانی حاضر در راهپیمایی اربعین اما همچنان ارتباط تلفنی با زائران بسیار سخت و در حد غیر ممکن است.

عدم امکان ارتباطی زائران بعد از عبور از مرز مهران در روزهای اخیر موجب شد تا وزیر ارتباطات در سفر به استان ایلام و پایانه مرزی مهران شخصا مشکل را پیگیری کند. به دنبال این سفر بود که وزیر ارتباطات وجود اختلالات را ناشی از ضعف اپراتورهای عراقی برشمرد و تاکید کرد که در داخل کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

در همین حال مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که به همراه وزیر ارتباطات به ایلام سفر کرده بود با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در یک سال گذشته جهت افزایش ظرفیت ارتباطی در استان ایلام گفت: آنچه می توانستیم برای زایران عزیز انجام داده ایم و خوشبختانه ۱۸۰۰ کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور برقرار شده است.

به گفته وی از شش ماه پیش به دستور دکتر واعظی، ستادی با حضور مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه داخلی جهت تسهیل ارتباطات در ایام اربعین تشکیل شد.

خسروی وضعیت مرزهای مهران، چذابه و شلمچه را مطلوب توصیف و تاکید کرد: ظرفیت مسیر ۱۰ برابر شده است و گروه هایی به صورت ۲۴ ساعته جهت رفع مشکلات حضور دارند.

اما با وجود این تمهیدات اعلامی، زائران ایرانی حاضر در عراق از وضعیت تماس به سیم‌کارتهای ایرانی ابراز نارضایتی می‌کنند و با اختلال مواجهند و تماس با سیم‌کارت‌های عراقی هم تقریبا ناممکن است.

این اختلالات همچنین موجب شد تا  هیاتی با حضور نمایندگان سه اپراتور به عراق سفر کنند؛ هرچند که هنوز خبری از دیدارها و مذاکرات این هیئت منتشر نشده است.

این شرایط در حالی رقم خورد که تجربه تلخ سال گذشته در برقراری ارتباط با زائران اربعین، امسال را به آزمون دشواری برای وزارت ارتباطات تبدیل کند. سال گذشته بزرگترین مشکل زائران موضوع ارتباطات بود و به همین دلیل پیش از آغاز این گردهمایی بزرگ نگرانی‌های زیادی در این باره وجود داشت.

سال گذشته به گفته مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه، از ۴ روز پیش از اربعین سیم‌کارت‌های ایرانی از سرویس‌دهی خارج شدند. تنها سیم‌کارت یکی از اپراتورهای کم‌تقاضاتر سرویس نسبتا مناسبی داشت.

قطع ارتباطات به محض خروج از مرز ایران، مشکلات زیادی را برای زائران ایجاد کرده بود که در نتیجه زائران امکان تماس با خانواده‌ها برای اطلاع وضعیت سلامت‌شان را نداشتند یا اعضای خانواده‌ها و گروه‌هایی در راه یکدیگر را گم‌ کرده‌ بودند و اطلاعی از هم نداشتند؛ موضوعی که حالا و در روزهای اخیر در حال تکرار شدن است.

سال گذشته هم در آستانه اربعین وزارت ارتباطات اعلام کرده بود: «ستاد با حضور نمایندگانی از شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و به ریاست محمود خسروی معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شد و تاکنون اقدامات متعددی را در دو بخش زیرساخت ارتباطی و بخش اپراتوری انجام داده است. افزایش ترانزیت کننده های ارتباطات بین الملل به مقصد کشور عراق به بیش از ۱۲ شرکت، افزایش دو برابری لینک های ارتباطی، تقـویت مسیرهای مرزی در داخل کـشور، افزایـش ظـرفیت سیگـنالینگ بین الملل از طریق کشورهای مختلف، بهینه سازی مسیرهای ارتباطی و کنترل ۲۴ ساعته بر کیفیت شبکه از جمله اقدامات بخش زیرساختی این ستاد است. همچنین نصب چهار آنتن BTS جدید در استان ایلام توسط همراه اول، افزایش کانال های ارتباطی به بیش از دو برابر توسط شرکت های مخابرات استان های ایلام و خوزستان و نصب دو سایت سیار و افـزایش کانالهای ارتباطی توسط شرکـت ایرانسل از اهم اقدامات بخش اپراتـوری این ستـاد به شـمار می رود.»

امسال هم وزارت ارتباطات در آستانه بار دیگر کمیته ارتباطات اربعین تشکیل داده و علاوه بر این وزیر ارتباطات برای پیگیری وضعیت ارتباطات در اربعین به عراق سفر کرد.وزیر ارتباطات با اشاره به جمعیت ۲۰ میلیونی زائران اربعین از داخل و خارج عراق گفته است: ازدحام ایرانیان مشتاق در کربلای معلی برترافیک ارتباطی بین ایران و عراق می افزاید؛ به گونه ای که در شرایط عادی میزان ترافیک ۱۵۰ هزار دقیقه است، ولی در سال گذشته و در ایام اربعین این ترافیک به ۲٫۵ میلیون دقیقه رسید.

وزیر ارتباطات گفته بود: این تجربه سبب شد تا برای امسال به فکر افزایش ظرفیت در ایام خاص و به خصوص در ایام اربعین حسینی باشیم. بر این اساس با سفر بنده و همکارانم به عراق در روزهای گذشته و پیگیری و رایزنی های متعدد با مقامات این کشور حدود ۱۸۰۰ کانال به کانال های ارتباطی بین دو کشور اضافه کرده‌ایم تا زائرین مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند. در مجموع ما تمام ظرفیت ها را به اندازه کافی افزایش داده ایم و اگر اپراتور عراقی بتواند مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهد هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

وضعیت ارتباطات در روزهای آینده این وعده مشروط وزیر ارتباطات را  محک خواهد زد.

 

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=247783
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل