تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 359742
تاریخ انتشار:دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

تدارک نیروی انسانی در گرو هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است

جلسه هم اندیشی مشاوران جاسک با حضور رئیس اداره و معاون پرورشی و کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش جاسک و مشاوران مدارس در دفتر معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جاسک برگزار شد.

تدارک نیروی انسانی در گرو هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از مکران نیوز  جلسه هم اندیشی مشاوران جاسک با حضور رئیس اداره و معاون پرورشی و کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش جاسک و مشاوران مدارس در دفتر معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جاسک برگزار شد.

در جلسه ابراهیم کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش جاسک ضمن تسلیت ایام محرم در جمع مشاوران مدارس جاسک گفت: مسأله هدایت تحصیلی از مسائل مبتلا به آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود که از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه پیشرفت کشور، به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و تدارک این نیروی انسانی در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی است. دوم این که هر یک از افراد جامعه برای حرکت به سمت کمال فردی، کسب آرامش روانی و رضایت شغلی، در تعیین حرفه تخصصی‌شان نیازمند هدایت‌اند.

کریمی تاکید کرد: مشاور شغلی و حرفه ای باید به دانش آموز کمک کند تا بر اساس اطلاعات وشناسایی های حاصل از جریان مشاوره بتواند مناسب ترین وعاقلانه ترین تصمیم را درباره شغل آینده خود انتخاب نماید.

وی گفت: تصمیم گیری زمانی عاقلانه ومناسب خواهد بود که فرد از توانایی ها ومحدودیت هایش آگاه باشد و امکانات شغلی جامعه را بشناسد.مشاور شغلی وحرفه ای علاوه بر اطلاع از فنون وروش های مشاوره باید قوه تشخیص وقضاوت صحیح را نیز دارا باشد وبداند که چه موقع وچگونه اطلاعات شغلی وحرفه ای را در دسترس مراجع قرار دهد.

همچنین در ادامه ی این جلسه عیسی شهقلی زاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جاسک بیان کرد: با توجه به اهمیت فرایند انتخاب رشته دانش آموزان کمیته ی هدایت تحصیلی در مدارس تشکیل شود و باید هرماه از فعالیت ها و برنامه های اجرایی خود به اداره گزارش کند .

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش جاسک گفت: یکی از این انگیزه هایی که نقش مهمی در جریان  فعالیت یادگیری دارد، میل و رغبت شاگردان به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش می دهد. برای این که شاگردان در هنگام یادگیری فعال باشند، باید به موضوعی که می خواهند فرا بگیرند، علاقه مند باشند.

 

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=359742
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,121 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل