تابلوی مرگ در جاده های کم عرض و غیراستاندارد هرمزگان/ بهسازی جاده سیاهو بندرعباس به کندی پیش می رود+تصاویر
تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 472009
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
پروژه ای در پیچ کمبود اعتبار؛

تابلوی مرگ در جاده های کم عرض و غیراستاندارد هرمزگان/ بهسازی جاده سیاهو بندرعباس به کندی پیش می رود+تصاویر

جاده سیاهو شهرستان بندرعباس با پیچ های خطرناک و تند، آسفالت های شکسته، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و عرض کم جاده یکی از خطرناک ترین جاده های استان است به طوری که حوادث برای مردم سیاهو عادی شده و کمتر روزی‌ است که خبر مجروح و کشته شدن یک یا چند هموطن در محور بندرعباس-سیاهو به گوش نرسد!

تابلوی مرگ در جاده های کم عرض و غیراستاندارد هرمزگان/ بهسازی جاده سیاهو بندرعباس به کندی پیش می رود+تصاویر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از فرهنگ کده؛ وضعیت راه های ارتباطی و جاده های کشور به دلیل نداشتن استاندارد لازم و کیفیت پایین سالانه جان افراد زیادی را می گیرد به صورتی که طبق آمار ارائه شده از سوی رسانه های رسمی سالانه حدود ۱۸ هزار نفر از مسافران به دلیل بی کیفیتی راه های ارتباطی جان خود را از دست می دهند.

هرمزگان یکی از استان های جنوبی کشور است که در زمینه جاده کشی در مقایسه با سایر استان های کشور چندان موفق نبوده و بیش  از ۵۰ درصد راه های آن به خصوص در روستاها هنوز خاکی و غیر استاندارد است.

تابلوی مرگ در جاده کم عرض و غیراستاندارد هرمزگان

یکی از اصلی ترین مشکلات جاده های این استان به خصوص در مسیر های روستایی عرض کم جاده است که گاها دو ماشین به سختی از کنار هم عبور می کنند.

به دلیل نبود کیفیت مناسب جنس آسفالت در مسیر های کوهستانی و پر بارش معمولا آسفالت از هم پاشیده شده یا زیر آن به شکل خطر سازی خالی می شود که با عدم بهسازی آن تبدیل به نقطه ای حادثه خیز خواهد شد.

ریزش کوه دیگر مسائل این جاده هاست که به دلیل نبود دیوار یا حفاظی جهت جلوگیری از ریزش، خرده سنگ ها، به داخل جاده روانه شده و باعث ایجاد خطر برای رانندگان خواهند شد.

ایجاد شانه راه یکی از ابتدایی و کم هزینه ترین راهکار های موجود جهت افزایش عرض جاده و جلوگیری از ورود آب حاصل از بارندگی به داخل جاده است که انتظار می رود مسئولان فکری به حال آن کنند.

جاده سیاهو شهرستان بندرعباس با پیچ های خطرناک و تند، آسفالت های شکسته، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و عرض کم جاده یکی از خطرناک ترین جاده های استان است به طوری که حوادث برای مردم سیاهو عادی شده و کمتر روزی‌ است که خبر مجروح و کشته شدن یک یا چند هموطن در محور بندرعباس-سیاهو به گوش نرسد!

توقف و شروع مجدد عملیات بهسازی جاده سیاهو

طی پیگیری های شوراها و دهیاران منطقه سیاهو در سال  ۹۴ پروژه بهسازی این مسیر آغاز شده و پس از گذشت ۶ ماه دوباره متوقف شد و در سال ۹۵ دوباره عملیات بهسازی جاده آغاز شد اما این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می رود.

یا توجه به آمار بالای تصادفات در این جاده و گرفتن جان مردم به دلیل عدم بهسازی، امید است مسئولان هر چه سریعتر نسبت به ادامه پروژه بهسازی جاده اقدامات لازم را به عمل آورند.

جاده سیاهو بندرعباس همچنان مرگبار است/عدم اتمام یک پروژه راهسازی پس از ۴ سال

بهروز عسکری، معتمد روستای کووه سیاهو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: عرض جاده روستای کووه که در ابتدای منطقه سیاهو قرار دارد بسیار کم است و روزانه خسارات و تلافات زیادی برای شهروندان در پی داشته است؛ متاسفانه در روز گذشته نیز دو تصادف در این محور رخ داد.

معتمد روستای کووه سیاهو با بیان اینکه با پیگیری های شوراهای منطقه و نمایندگان در سال ۹۴ پروژه بهسازی راه ارتباطی جاده سیاهو آغاز شد، افزود: بعد از گذشت ۳ الی ۴ سال هنوز حتی یک متر از این جاده آسفالت نشده و فقط کارهای زیر بنایی آن در حدود ۷۰ درصد انجام شده است.

جاده سیاهو فاقد روشنایی و ایمنی

عسکری با بیان اینکه جاده سیاهو فاقد روشنایی است، گفت: برای روشنایی این جاده و ایمنی آن پیگیری هایی صورت گرفته اما مسئولان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

وی، پاک شدن خطوط جاده را یکی دیگر از مشکلات جاده سیاهو عنوان کرد و گفت: آسفالت جاده سیاهو شکسته شده و در سال های اخیر به دلیل غیر استاندارد بودن جاده ده ها نفر در این مسیر بر اثر سانحه تصادف کشته شده اند.

ترجیح می دهم در جاده سیاهو در شب رانندگی نکنم

معتمد روستای کووه سیاهو در ادامه با بیان اینکه من ترجیح می دهم با توجه به جاده غیر استاندارد این منطقه، در شب رانندگی نکنم، اضافه کرد: جاده سیاهو علائم راهنمایی، رانندگی و خط کشی ندارد و رانندگی هنگام شب در این جاده سخت و پرخطر است.

عسکری زاده افزود: در برخی از نقاط جاده دو خودرو به سختی از کنار یک دیگر عبور می کنند و در برخی نقاط آن که جاده در بین کوه ها قرار دارد با بارندگی کوه شسته شده وبا ریزش گل آن به سمت جاده عبور و مرور به سختی انجام می شود.

جاده سیاهو همچنان مرگبار است

وی با اشاره به اینکه جاده یکی از زیر ساخت های مهم محسوب می شود، تصریح کرد: جاده سیاهو –بندرعباس در برخی نقاط آن بسیار دست انداز دارد که باعث وارد شدن خسارت به خودروها شده؛ با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ روستا از این جاده تردد می کنند اما متاسفانه هیچ کدام از استانداردهای لازم را ندارد.

معتمد روستای کووه سیاهو با بیان اینکه دهستان سیاهو مرغوب ترین نارنگی استان را داردخاطر نشان کرد: در فصل برداشت، خودروهای سنگین برای حمل محصولات از این جاده عبور می کند  و باتوجه به اینکه جاده حدود ۴۰ سال قبل ساخته شده و پس از آن هیچ تغییری نداشته است،انتظار‌ می رود این پروژه با سرعت بیشتری پیش رود.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=472009
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل