تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 474651
تاریخ انتشار:یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
وقتی رفاه در جاده های صعب العبور کم می آورد؛

بشاگرد؛ شهرستانی در عمق محرومیت/سنگینی بی تدبیری بر شانه های مردمی صبور

راه ارتباطی ۱۷۰ روستای شهرستان بشاگرد آسفالت نیست و مردم برای تردد در این مسیرها با مشکلات اساسی مواجه هستند.

بشاگرد؛ شهرستانی در عمق محرومیت/سنگینی بی تدبیری بر شانه های مردمی صبور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از فرهنگ کده؛ «محرومیت» کلمه‌ای است که با روستاهای شهرستان بشاگرد آمیخته شده است چرا که بخش عمده‌ای از روستاهای این شهرستان شرقی استان هرمزگان همچنان از داشتن حداقل امکانات محروم هستند.

شهرستان بشاگرد با محرومیت های زیادی دست و پنجه نرم می کند و گذشته از محرومیت‌های حوزه آب و…. باید محرومیت نبود راه دسترسی مناسب را نیز به فهرست نداشته های مهم روستاهای  این شهرستان اضافه کرد.

در حال حاضر از ۱۷۰ روستای شهرستان بشاگرد اکثریت آنها فاقد راه آسفالت است و حتی در برخی از روستاهای این منطقه نیز تاکنون هیچ زیرسازی انجام‌نشده و مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

جاده های بشاگرد کمین گاه حوادث جبران‌ناپذیر

خاکی بودن معابر روستاهای شهرستان بشاگرد به حدی نگران‌کننده است که هر سال تعداد زیادی از هموطنان این منطقه بخاطر راه های ارتباطی نامناسب جان خود را از دست داده اند.

محور ارتباطی میناب – بشاگرد در شرق استان هرمزگان به دلیل دو طرفه بودن و پیچ‌ های خطرناک و آسفالت نامناسب در برخی نقاط همواره حوادث رانندگی تلخ و دلخراشی در آن رخ می‌دهد.

پیج تند، سراشیبی، عرض کم جاده، نبود خط کشی و علائم هشدار دهنده ایمنی و غیراستاندارد بودن مسیر سبب وقوع تصادف‌های دلخراش منجر به مرگ فراوانی در مسیر میناب-بشاگرد شده است.

بشاگرد را دریابید

این سوانح رانندگی نتوانسته تلنگری به مسئولان مربوطه برای حل مشکلات و رفع نواقص فنی این نقطه از محور ارتباطی میناب-بشاگرد و بالعکس باشد و  همچنان شاهد بروز این‌گونه تصادفات خونین در این جاده هستیم.

جاده های بخش مرکزی،گافر و پارامون و گوهران خود داستان دیگری دارد به‌ طوری که طی سال‌های گذشته وضعیت بد این جاده در فصل زمستان و تابستان سبب شده بود تا بیمارانی هرگز به بیمارستان نرسند و جان خود را از دست بدهند.

روستاهای بشاگرد همواره از ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار برخوردارند اما در بخش‌های متعدد مواردی از جمله راه‌های روستایی غیر مناسب، خاکی، مالرو و… مانع توسعه و پیشرفت این شهرستان است.

سنگینی محرومیت برشانه های مردمی صبور

به طور حتم آمار بالای بیکاری در شهرستان بشاگرد جمعیت قابل توجهی از روستانشینان را هم در برمی‌گیرد که باید مسئولان در این زمینه به توسعه روستاها توجه بیشتری کنند.

نتیجه فقدان ارائه خدمات چشمگیر و درخور از سوی دولت فعلی به روستاهای شهرستان بشاگرد در حوزه راه ارتباطی ، آب، حوزه سلامت و… محرومیت زدایی خود را در نمود های رنج آوری از عدم رغبت ماندن روستاییان در روستاهایشان و شکل گیری مهاجرت های اجباری و در یک کلام تباهی نیروی مولد و کار در روستاها نشان می دهد.

عملی نشدن وعده‌های مسئولان

میردادی یکی از شهروندان بشاگردیدر رابطه با وضعیت جاده های بشاگرد، اظهار کرد: در فصل زمستان و تابستان به خاطر بارندگی و گل شدن جاده دیگر هیچ ماشینی تردد نمی‌کند و با وضعیتی که پیش می‌آید مردم هم حتی نمی‌توانند ۱۰ قدم در گل حرکت کنند.

این شهروند بشاگردی افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت بد جاده های روستایی شهرستان بشاگرد تاکنون چندین نفر از بستگانمان که دیر به بیمارستان رسیدند و جان خود را از دست دادند.

میردادی بیان کرد: برای آسفالت جاده های روستایی بشاگرد تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام‌شده و از طرفی هر بار مسئولی به این منطقه می‌آمد این مشکل را مطرح می‌کردیم اما آن‌ها هر بار گفته‌اند چشم درست می‌شود ولی هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ انتظاری از مسئولان نداریم فقط می‌خواهیم که این جاده های روستایی بشاگرد آسفالت شود چون به خاطر وضعیت این جاده صدمات زیادی دیده‌ایم بنابراین از مسئولان مربوطه تقاضا داریم هرچه سریع‌تر راه های ارتباطی روستاهای این شهرستان را درست کنند.

کمبود اعتبارات علت اصلی عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد

احمدی، رئیس راه و شهرسازی شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به عدم توسعه راه های روستایی بشاگرد ، اظهار کرد: علت اصلی عقب ماندن ساخت راه های روستایی در بشاگرد کمبود اعتبار و بالا بودن هزینه های ساخت راه روستایی با توجه به وضعیت توپوگرافی این شهرستان است.

رئیس راه و شهرسازی بشاگرد بیان کرد: شهرستان بشاگرد با مساحت ۵۹۶۶ کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، گوهران و گافر و پارامون ۲۰۲ آبادی که شامل ۱۶۶ آبادی دارای سکنه (۱۵۹ آبادی با آمار و ۷ آبادی فاقد آمار ) و ۳۶ آبادی خالی از سکنه دارد که جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفر روستایی را شامل شده و نسبت جمعیت روستایی آن به کل جمعیت شهرستان ۹۲/۸۷ درصد است.

احمدی در ادامه اضافه کرد: طول کل راه های روستایی این شهرستان ۱۶۴۶/۹ کیلومتر است که ۹۵/۹ کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و ۱۵۵۱/۳ کیلومتر خاکی است.

وی تصریح کرد: بر اساس اولویت بندی انجام شده و تفکیک طول راه های خاکی و فاقد آسفالت ۸۴۲/۵ کیلومتر راه خاکی و فاقد آسفالت این شهرستان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده در اولویت اجرایی اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته اند.

رئیس راه و شهرسازی بشاگرد خاطر نشان کرد: ۴۹/۷ کیلومتر راه روستایی برای آبادی های زیر ۲۰ خانوار و ۶۵۸/۸ کیلومتر به عنوان راه های شبکه ای و دوم است که در حال حاضر در اولویت احداث و آسفالت نیستند.

از آنجایی که راه ارتباطی مناسب برای تردد یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود و هنوز هم بخش زیادی از روستاهای شهرستان شهرستان بشاگرد استان هرمزگان از وجود راه آسفالته محروم هستند لازم است مسئولان اقدامات عملیاتی در این زمینه دهند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=474651
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل