تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 343899
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
یادداشت/

با فضای مجازی،حقیقی برخورد کنیم

با فضای مجازی،حقیقی برخورد کنیم محیطی که نامش فضای مجازی است ،لزوماٌ برخورد با آن نباید از نوع مجازی باشد.

با فضای مجازی،حقیقی برخورد کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از پایگاه تحلیلی خبری رفتارنیوز، با فضای مجازی، حقیقی برخورد کنیم محیطی که نامش فضای مجازی است، لزوماٌ برخورد با آن نباید از نوع مجازی باشد.

اتفاقاٌ باید کاملأ حقیقی و واقعی در برخورد با آن وارد عمل شد، چون فضای مذکور مجازی است باید حقیقی تر از هر حقیقتی با آن برخورد کرد، اما، اتفاقا این اتفاق نیفتاده است…
در مذمت عملکرد عزیزان ذی ربط(بخوانید قشر همیشه خواب) همین بس که حنای رنگ باخته ی شعارهایشان در باب دغدغه مندی هایشان برای فضای مجازی به حدی رسیده که به محض دیدن مصاحبه از فلان مسئول ذی ربط یا نشست خبری به همان مدیر، باید ابتدا یک نفس عمیق کشید و سپس لبخند تلخی زد، که باز هم حرف و حرف و حرف…
کاش می شد فهمید که این خواب خوش مسئولان و این خیال آسوده، ماحصل کدام صدای خوش لالایی و کدام نسیم روح افزاست!!!
هر از چند صباحی صحبت و مصاحبه می‌کنند، نظرها می‌دهند در باب رفع این معضل خانمان سوز، اما افسوس و صد افسوس که به عمل کار برآید به سخن دانی نیست.
به مصاحبه و سمینار و کنفرانسهای متعدد در زمینه ی مذکور هم نیست.
باید نشست و فکر کرد، بحث کرد، راه چاره را جست، اما مهمتر از آن باید عمل کرد، متاسفانه مسئولان همیشه حاضر در صحنه مدتهای مدیدی است که در مرحله بحث و گفتمان به سر می‌برند، حال این بحث ها و چاره اندیشی ها کی به عرصه عمل برسد، الله اعلم…
فاصله سیاستهای اعلامی و اعمالی مسئولان، بی تدبیریهای سلسله وار دولت و کج سلیقه گی هر چه تمام تر شورای عالی فضای مجازی در اجرای اندک طرحهای کارآمد پیشنهادی، در این زمینه باعث شده تا ما کماکان دل خوش کنیم به این گزاره ی همیشگی دوستان در مصاحبه های عریض و طویلشان درخصوص فضای مجازی که :”در دست اقدام است…پیگیر هستیم…”
نبود قانونی مدون به منظور استفاده صحیح از اینترنت، و مجاز بودن این فضا، باعث شده که به مکانی نا امن برای حریم خصوصی افراد تبدیل شود.
با اندک تأملی در فضای این روزهای کشور در بحث رویارویی با این پدیده معلوم الحال و با اندک سرچی در موتورهای جستجو گر به راحتی می‌توان دریافت بحث بسی فراتر از آن است که با اکتفا به چند همایش و جلسه ی هم اندیشی بتوان سرو ته آن را به هم آورد.
هر چند، آنچه از وجنات ماجرا پیداست سر کلاف این ماجرا مدتهاست از دست عزیزان در رفته است.
علی ایها الحال، باید چاره ای اندیشید برای این نوع از سیاستهای راهبردی و صد البته کاربردی مسئولان عزیز با موضوعی به این مهمی، که اگر فی الحال به داد آن نرسند به معضلی تبدیل می‌شود که نه نتها به آسیب جوانان و مسائل اجتماعی- فرهنگی پیرامون آن و پرسه ی شبانه روزی نوجوانان در فلان گرام های معهود، محدود نمی‌شود، بلکه ماجرا سراز جایی در می‌آورد که بلاشک این دیپلماسی منفعل و همیشه خندان آقایان در حوزه نظارتی را در مقابل دیپلماسی دیجیتالFCO (دفتر امور خارجه و مشترک المنافع انگلیس)خواهیم دید.
باید این قبیل فضاها را که برای امنیت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی کشور ما تهدید محسوب می‌شود جدی گرفت، این در حالیست که رشد فزاینده ی شبکه های پیام رسان در فضای مجازی به حدی حائز اهمیت بوده که از منظر مقام معظم رهبری هم دور نمانده و ایشان اعلام کردند که فضای مجازی ما رها و غیر قابل کنترل است.
ضعف عملکرد شورای عالی فضای مجازی در برخورد و نظارت در برابر اپلیکیشن های پیام رسانی که وارد کشور می‌شود، عدم وضع مقرراتی برای فعالیت شبکه های پیام رسان موبایلی، استفاده نکردن از نیروهای متخصص و عدم تخصیص بودجه و سرمایه گذاری ملی در حوزه‌ فناوری اطلاعات تنها بخش کوچکی از مشکلات ما در حوزه‌ی فضای مجازی است که ظاهرأ از چشم مسئولان به دور مانده است.
همچنین نظارت مستمر بر شیوه استفاده از فضای مجازی، فرهنگ سازی و آموزش چگونگی استفاده ی صحیح از این محیط خصوصاٌ برای سنین پایین تر، لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، بخشی از راهکارهای مناسب در این حوزه است که باید عملی شود.

 

 

انتهای پیام/ت

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=343899
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,126 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل