تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 7557
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

بازخوانی یک نامه تاریخی: تذکر «انتخاباتی» دفتر مقام معظم رهبری به رسانه‌ها

به روزنامه های: همشهری، ایران، اطلاعات، و کیهان و هر مجله و نشریه دیگری که از بیت المال و اموال عمومی استفاده می کنند تذکر داده شود که به هیچوجه حق ندارند در امر انتخابات ریاست جمهوری بمثابه‌ی ارگان یک جناح و یا جریان خاص عمل نمایند و ورود آنها در امر انتخابات باید صرفاً […]

بازخوانی یک نامه تاریخی: تذکر «انتخاباتی» دفتر مقام معظم رهبری به رسانه‌ها

به روزنامه های: همشهری، ایران، اطلاعات، و کیهان و هر مجله و نشریه دیگری که از بیت المال و اموال عمومی استفاده می کنند تذکر داده شود که به هیچوجه حق ندارند در امر انتخابات ریاست جمهوری بمثابه‌ی ارگان یک جناح و یا جریان خاص عمل نمایند و ورود آنها در امر انتخابات باید صرفاً در چارچوب اصل انتخابات باشد.

به گزارش هرمز ، هرچه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، فضای رسانه‌ها به سمت له یا علیه کاندیداها داغ‌تر می‌شود. متن زیر اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۶ می‌باشد.

خطاب این اطلاعیه روزنامه های: همشهری، ایران، اطلاعات، و کیهان و هر مجله و نشریه دیگری که از بیت المال و اموال عمومی استفاده می‌کنند می‌باشد و آمده است:

به روزنامه های: همشهری، ایران، اطلاعات، و کیهان و هر مجله و نشریه دیگری که از بیت المال و اموال عمومی استفاده می کنند تذکر داده شود که به هیچوجه حق ندارند در امر انتخابات ریاست جمهوری بمثابه‌ی ارگان یک جناح و یا جریان خاص عمل نمایند و ورود آنها در امر انتخابات باید صرفاً در چارچوب اصل انتخابات باشد، و در صورتیکه مایل به معرفی نامزدها هستند باید با رعایت عدالت و بطوری مساوی به آن بپردازند.

بازخوانی این اطلاعیه امروز که خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری که از بیت‌المال و اموال عمومی ارتزاق می‌کنند گسترش یافته و در کنار روزنامه ها و مجلات وظیفه اطلاع‌رسانی را به عهده گرفته‌اند، لازم می‌نماید چرا که بعضا مشاهده شده است این رسانه‌ها در نقش سخنگوی احزاب و گروه‌ها به تبلیغ و تخریب کاندیداهای ریاست جمهوری مشغول‌ند.

 

خبرگزاری‌های ایران

 

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب درباره عدم تبلیغات یک‌طرفه توسط روزنامه‌های عمومی

کمیسیون محترم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری
سلام علیکم

با توجه به نزدیکی موسم برگزاری پنجمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حضور گسترده ی مردم در این امر مهم و حیاتی، برقراری فضای سالم تبلیغاتی از اهم مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاههای ذیربط هر کدام با جدیت به وظایف قانونی خود عمل نمایند تا مردم بتوانند بدور از جنجال و غوغا سالاری تبلیغاتی و با شناخت و مطالعه، در روز انتخابات به فرد مورد نظر خود رأی بدهند.

و با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید سعید غدیر خطاب به مسؤولان نظام مبنی بر اینکه مراقب روحیه ی امانتداری نسبت به بیت المال و آنچه که از مردم و ثروتهای عمومی در اختیار دارند باشند وتأکید معظم له بر جلوگیری از هزینه های اسراف گونه و بیش از حد متعارف در تبلیغات انتخاباتی،

لازم است مراقبت بیشتری در نحوه ی تبلیغات و رعایت موازین قانونی صورت پذیرد.
اخیراً مشاهده شده است که برخی از روزنامه هایی که با اموال عمومی اداره می شوند، این رسانه تبلیغی را در خدمت نامزدهای مشخصی قرار داده اند و این امر با روحیه امانتداری در تعارض است و ضرورت دارد از طریق آن کمیسیون محترم به روزنامه های: همشهری، ایران، اطلاعات، و کیهان و هر مجله و نشریه دیگری که از بیت المال و اموال عمومی استفاده می کنند تذکر داده شود که به هیچوجه حق ندارند در امر انتخابات ریاست جمهوری بمثابه‌ی ارگان یک جناح و یا جریان خاص عمل نمایند و ورود آنها در امر انتخابات باید صرفاً در چارچوب اصل انتخابات باشد، و در صورتیکه مایل به معرفی نامزدها هستند باید با رعایت عدالت و بطوری مساوی به آن بپردازند.

نظارت بر حسن اجرای این دستور العمل از وظایف آن کمسیون محترم می باشد. ضمناً لازم است به مدیران مسئول نشریات فوق عواقب قانونی تخلف در این دستور تذکر داده شود.
دفتر مقام معظم رهبری
محمدی گلپایگانی

انتهای پیام / ک ۱۱۰

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=7557
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل