تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 90141
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

اهتمام تلویزیون برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها

معاون سیما بر ضرورت‌های سیما برای همراهی و حضور تمام قد با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و هدفمند سازی یارانه‌ها تأکید کرد به گزارش پایگاه خبری هرمز ، اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها، موضوع دهمین نشست هم اندیشی رشد و تعالی سیما بود که با حضور علی دارابی معاون سیما، محمدرضا صادق مشاور ارشد رییس […]

اهتمام تلویزیون برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها

معاون سیما بر ضرورت‌های سیما برای همراهی و حضور تمام قد با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و هدفمند سازی یارانه‌ها تأکید کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمز ، اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها، موضوع دهمین نشست هم اندیشی رشد و تعالی سیما بود که با حضور علی دارابی معاون سیما، محمدرضا صادق مشاور ارشد رییس جمهور، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ۷۰ نفر از مدیران شبکه‌های سیما و نیز کارشناسان، تهیه کنندگان و مجریان برنامه‌های اقتصادی تلویزیون برگزار شد.

در این نشست که در محل تالار همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، علی دارابی معاون سیما، بر اهتمام رسانه ملی و سیمای جمهوری اسلامی برای تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی و موفقیت دولت در هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و هدفمند کردن یارانه‌ها دو دستور کار اصلی کشور است که همه باید آن را دنبال کنیم. اقتصاد مقاومتی یک راهبرد حیاتی برای اقتصاد و توسعه کشور است و نباید آن را صرفا از نگاه تحریم دید.

دارابی افزود: باید مسائل اقتصادی کشور را در سیما به دستورکار اصلی کشور تبدیل کنیم تا همه توجهان به سمت آن جلب شود.

وی سند چشم انداز را افق آینده توسعه همه جانبه کشور توصیف کرد و گفت: سیما برای آگاهی مردم، و مشارکت و همکاری آنان برای تحقق سند چشم انداز باید کارستان کند. ما باید مسائل اساسی اقتصاد ایران را بدانیم، فرصت‌ها و چالش‌های آن را بشناسیم و با آگاهی و اشراف برای آنها برنامه ریزی کنیم.

معاون سیما در ادامه هدفمندسازی یارانه‌ها را تصمیم استراتژیک نظام توصیف کرد و با ستایش از شجاعت دولت حجت الاسلام روحانی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: باید همه کمک کنیم تا چرایی، ضرورت‌ها، نحوه اجرا و همکاری مردم را با زبانی هنرمندانه به مخاطب منتقل کنیم.

دارابی توجه به نجات اقتصاد کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی و رانتی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، کار و کار آفرین، تبلیغ صرفه جویی، قناعت و پرهیز از اسرف به مثابه یک فریضه و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی را از دیگر موضوعات مورد توجه سیما  دانست.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت‌های سیما را برای همراهی و حضور تمام قد با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و هدفمند سازی یارانه‌ها برشمرد و ادامه داد: شورای اقتصاد سیما که در حکم شورای عالی اقتصاد سازمان است باید با ترکیب جدید، جامع‌تر و کارآمدتر به صورت هفتگی تشکیل و مصوبات آن برای اجرا در شبکه‌ها ابلاغ شود.

دارابی بر ضرورت به روز شدن بانک اطلاعات کارشناسان و صاحبنظران و فراهم شدن پیسوت عای علمی ومحتوایی برای آنان از سوی شورای اقتصاد تاکید کرد و افزود: گروه‌های برنامه ساز در شبکه‌ها، به خصوص گروه‌های اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی به طور ویژه خود را مخاطب این مهم بدانند و برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک ببینند.

معاون سیما گفت: با ارزیابی کار شبکه‌های سیما در این خصوص در نیمه نخست سال ۹۳ بهترین برنامه‌های تلویزیونی در این حوزه تشویق می‌شوند.

دارابی در ادامه ملاحظات و اولویت‌های سیما در برنامه سازی را تبیین کرد.

محمد رضا صادق مشاور ارشد رییس جمهور در این نشست بر نقش موثر سیما برای آگاهی بخشی مردم در خصوص مرحله دوم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تاکیدکرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر برنامه سازان سیما در این خصوص شد.

وی با تاکید بر ضرورت آماده سازی هرچه بهتر و بیشتر افکار عمومی در خصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، ضمن قدردانی از صداوسیما برای اختصاص برنامه‌هایی در این خصوص گفت: با همکاری رسانه ملی و با حضور کارشناسان، صاحبنظران و مدیران مربوط در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی ، می‌توان اشکالات فاز اول هدفمند کردن یارانه‌ها و  راهکار کشورهایی که این طرح را اجرا کرده‌اند بررسی و تبیین و مردمی را که نیازمند نیستند به ثبت نام نکردن تشویق کرد.

وی  با تشریح فراز و فرود مرحله نخست این طرح  گفت: ستادی  برای هماهنگی بیشتر تبلیغات و اطلاع رسانی در این زمینه شکل گرفته است.

مشاور ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: قرار است پس از تعطیلات نوروز ثبت نام مجدد سرپرست خانوارهای متقاضی و نیازمند انجام شود

وی ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی موثر صداوسیما نیازمندان واقعی متقاضی ثبت نام شوند و کمپین انصراف از دریافت یارانه با قوت و وسعت هرچه بیشتر به پیش برود.

صادق گفت: مردم باید این مهم را بدانند و لمس کنند که در ازای انصراف از دریافت یارانه دولت مصمم است که خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی را بهبود ببخشد، پوشش بیمه‌ای را افزایش دهد و کیفیت خدمات بیمه‌ای را ارتقاء دهد. با کاهش متقاضیان دریافت یارانه، دولت می‌تواند در بخش‌های تولید، حمل و نقل و مسائل زیست محیطی سرمایه گذاری بیشتر کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور تاکید کرد: دولت باید اقدامات لازم را انجام دهد که این قانون درست اجرا شود و به اهداف خود برسد.

در ادامه این نشست برنامه تهیه کنندگان، مجریان و اعضاء شورای اقتصاد سیما دیدگاهها و سوالات خود را مطرح کردند و مشاور ارشد رییس جمهور به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

اطلاع رسانی کامل ، دقیق و شفاف، تقویت اعتماد مردم ، فراهم کردن بسترهای لازم فرهنگی، همکایر هرچه بیشتر کارشناسان آگاه با برنامه سازان، تلاش دولت برای رفع رکود اقتصادی و کاهش بیکاری، توجه به درآمد یارانه‌ها، در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به برنامه سازان و نزدیک تر شدن حوزه‌های تصمیم گیری با برنامه سازان سیما از جمله موضوعات مطرح شده حاضران در این نشست بود.

ضرورت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در صداوسیما

در ادامه نشست هم اندیشی رشد و تعالی در سیما علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصادمقاومتی و شاخص‌های آن و نقش رسانه ملی در تحقق هرچه بهتر آن را تبیین کرد.

آقا محمدی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی منظومه فکری حاکم کشور است که رهبری ان را رهبر معظم انقلاب بر عهده دارد و باید به نحو مطلوب اجرا شود. اقتصاد مقاومتی اقتصاد انزوا و دوری از رابطه با جهان نیست بلکه ضرورت اقتصاد مقاومتی به این دلیل دوچندان می‌شود که بنای روابط بیشتر با جهان گذاشته شده است.

وی اقتصاد مقاومتی را نه تنها موضوع دولت بلکه موضوع مهم برای نظام توصیف کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی استقلال اقتصادی هرچه بیشتر را در پی دارد و برای تحقق این مهم تحول بنیادی لازم است.

آقا محمدی گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی را ماموریت اصلی صداوسیما در این زمینه دانست و گفت: تحقق این مهم نیازمند کارگاه‌های آموزشی جدی است تا یک برداشت واحد شکل بگیرد و با یک برنامه مدون و منظم پیش رود.

وی با تاکید بر نقش موثر صداوسیما در تحقق هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه‌ها باید در این خصوص عالمانه و با اشراف کامل وارد شوند.

آقا محمدی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی رسانه محور است و رسانه باید در این زمینه پیشتاز باشد. همه آحاد مردم باید بدانند چکار کنند. صداوسیما باید برای ایفای نقش اصلی خود در این زمینه خود رسانه ای پویا و پایدار باشد و مشکل مالی نداشته باشد. برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مشکلات را بنیادی و ساختاری حل کنیم.

در ادامه شر کت کنندگان در این هم اندیشی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

پرهیز از شعارزدگی، جانمایی مفهوم اقتصاد مقاومتی در فیلمها، مجموعه‌های تلویزیونی و برنامه‌های سیما، معرفی اقتصاد مقاومتی با کلیدواژه‌هایی که بار مثبت دارند، فرهنگ سازی لازم و استفاده از کارشناسان و اندیشمندان مشرف به موضوع در برنامه‌های سیما از جمله موضوعات مطرح شده بود.

انتصاب اعضا شورای راهبردی شبکه آموزش

معاون سیما در حکمی اعضا شورای راهبردی شبکه آموزش را برای دو سال منصوب کرد.

علی دارابی معاون رییس رسانه ملی در امور سیما در احکامی شبابی و طیبه ماهروزاده و بابک نگاهداری، حمیدرضا کفاش، سعید آبادی، محمد علی خسروی، مهدی حاجی سیاری و محی الدین بهرام محمدیان به عنوان اعضای شورای راهبردی شبکه آموزش منصوب کرد.

بر اساس این گزارش معاون سیما با هدف تقویت جنبه‌های کیفی و محتوایی برنامه‌های این شبکه از اعضا شورا خواست در چارچوب وظایف و ماموریت‌های شبکه آموزش نسبت به تهیه سند راهبردی اهتمام ورزند.

همچنین دارابی تعیین مزیت نسبی شبکه آموزش و تعریف گفتمان غالب بر جدول پخش را از دیگر وظایف شورا دانسته و بر آموزش‌های همگانی و عمومی تاکید کرد.

تمرکز بر چهار محور دین، اخلاق، آگاهی و امید در برنامه سازی از نکات موکد معاون سیما در احکام اعضا شورا بود. همچنین بررسی روش‌های مختلف آموزشی از طریق تلویزیون و تعیین قالب‌های تاثیرگذار برنامه‌سازی، معرفی راه‌های پرداختن به موضوعات جمعیت، محیط زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر نکات در این حکم بود.

دارابی برنامه ریزی برای مناسبت‌های مختلف را از وظایف شورا دانست و از آنها خواست تا با بازتعریف برنامه کودک و نوجوان در شبکه آموزش تفاوت‌های این شبکه با دیگر شبکه‌ها را مشخص کند.

معرفی الگوهای موفق در حوزه‌های علم و دانش و بررسی راه‌های افزایش جذابیت بصری از دیگر ماموریت‌های شورای راهبردی شبکه آموزش سیما خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد مقاومتی

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=90141
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

بین الملل