تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 91107
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام انقلاب های جهان است/ امام خامنه ای امانتدار واقعی انقلاب امام خمینی(ره) هستند

قائم مقام جمعیت اسلامی کشور بحرین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام انقلاب های جهان است، گفت: ان شاءلله سال دیگر جشن انقلاب اسلامی مردم بحرین داشته باشیم.   پایگاه خبری هرمز: قدمت بحرین به قبل از اسلام برمی گردد اما شهرت بحرین از زمانی است که اسلام را پذیرفت در واقع […]

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام انقلاب های جهان است/ امام خامنه ای امانتدار واقعی انقلاب امام خمینی(ره) هستند

قائم مقام جمعیت اسلامی کشور بحرین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام انقلاب های جهان است، گفت: ان شاءلله سال دیگر جشن انقلاب اسلامی مردم بحرین داشته باشیم.

 1

پایگاه خبری هرمز: قدمت بحرین به قبل از اسلام برمی گردد اما شهرت بحرین از زمانی است که اسلام را پذیرفت در واقع بدون جنگ، فرستاده پیامبر –حضرت علی(ع)- را پذیرفت.

مردم بحرین فقط حاضر شدند به مسائل و دستوراتی که حضرت علی صادر می کند گوش فرا دهند و از پذیرفتن غیر از مطالبات اهل بیت حاضر به پذیرفتن مطالبات دیگران نبودند.

بحرین و عمان دو کشوری بودند که به اسلام پیوستند بدون جنگ و خون ریزی اما برتری بحرین بر عمان در پذیرفتن فرستاده حضرت علی(ع) بود و تعامل با ایشان هر چند دچار بی مهری های زیادی از جانب حاکم های آن زمان متحمل گردید.

حدود مرزی بحرین از بخش هایی از حجاز بوده و تا عمان فعلی امتداد داشته است. بحرین همیشه از مرکزیت حکومت ها و خلفا به دور بوده و تنها کشوری که به خاطر دور بودنش ملجع انقلابیون و مخالفان حکومت جور از جمله اموی و عباسی ها بوده است.

بعد از شهادت امیر المومنین علی(ع) برخی از اصحاب و یاران امام از جمله صعصعه بن سومان و برادر زاده امیر زید و همچنین برخی علما چون علامه امینی به بحرین پناه آورده بودند. امروزه نیز ما شاهد دفن علامه امینی و پدر شیخ بهایی معروف در بحرین هستیم و این حاکی از حضور علمای زیادی در بحرین در روحیات و تفکرات انقلابی می باشد.

این مقدمه ای است برای نشان دادن جایگاه تاریخی بحرین در بین کشورهای اسلامی و میزان پایبندی مردم و علما و مبارزین به مکتب تشیع و اهل بیت(ع).

این روزها بحرین و مردمش شاید حالی بدتر از دوران انقلاب ما دارند،چراکه از یک سو با جرم شعار دادن فقط علیه ظلم و جور حاکمیت دستگیر و شکنجه می شوند و از سویی وجود گروههای تکفیری خواب را از بخش دوم گفتگوی دلنشین با شیخ عبدالله الصالح” مبارزی کهنه کاری که در سال ۱۹۹۹ به جرم مخالفت با ظلم حاکمیت از بحرین اخراج و بحرین مجبور شد ۱۲ سال از عمرش در سوریه، سه سال در تهران و چهار سال نیز در کشور هند بگذراند با مترجمی هرمزگانی بهرام بازگیر به خصوصیات بارز اکتبر ۲۰۱۰، علت نامشخص بودن رهبری جریان اسلامی بحرین و وضعیت دادگاه ها و شکنجه ها در زندان های بحرین اختصاص دارد:

6

هرمز: بعد از فریب کاری حاکم فعلی بعد از یک سال از فوت پدرش می گذشت چه رخدادهایی به وقوع پیوست؟

 

اجازه بدید قبل از پاسخ به این سوال این مطلب را هم اضافه کنم که؛ دوتا از بزرگترین تشکل ها جمعیت شیعه امل اسلامی و جمعیت وفاق وطنی اسلامی که از بزرگ ترین تشکل ها شیعی در بحرین محسوب می شوند، هر دو چپ گرا و تفکرات آنها نشئت گرفته از تفکرات چین و روسیه است یک تشکل قدیمی به اسم تجمع ملی بعثی وجود داشت که تفکرات بعث عراق داشتند و البته بعد از صدام نیز از بین رفت.

تشکل وطنی یک تشکل میانه اسلامی یا حد وسط تفکرات متمایل به سمت عبدالله ناصر در مصر و اسلام گراها بودند، این تشکل ها فعالیت هیا متعددی داشتند و تفکرات اصلاح طلبانه ایی درپیش گرفته بودند ولی خواسته تمامی این گروه ها این بود که ماده ۲ قانون اساسی-مردم خودشان حکومت برقرار کنند و هیچ اراده ای بالاتر از خواست مردم نیم تواندباشد- احیاء شود.

خواسته های دیگر این بود که پارلمانی برقرار شود که منتخب مردم باشد در ابتدا خواسته مردم محدود به تغییراتی در خصوص اوضاع معیشتی و رفاهی و از این قبیل بود؛ اما از ۳ روز معروف  ۱۴،۱۵و ۱۶ فوریه که با حضور نیروهای ارتش جمعیت تجمع کنندگان به خاک و خون کشیده شدند وضعیت تغییر کرد.

با حمله ارتش در ۱۶ فوریه که منجر به پس گیری میدان لوءلوء شد دو شهید دیگر از مخافان آل خلیفه هیجانات مردم را افزایش داد مردم و جوانان تصمیم گرفتند میدان را که ارتش با نیروهای خودش محاصره کرده بود به دست بگیرد ولی مردم به خانه برنگشتند و به سمت بیمارستان سلیمانیه رفتند و به اعتصاب ادامه دادند هرچند جمعیت قلیل و اندکی بود اما شجاع مردم ستودنی بود آنها دیگر به تذکرات ارتش گوش ندادند چون مردم دیگر دیگر آگاه شده بودند که مشکل ریشه ای است.

2

 

به دنبال آن اولین شهید این گروه عبدالرضا همیمه بود که این نقطه اوج خواسته تغییر حکومت توسط مردم شد هرچند که قبلا شعارها برای تغییر قوانین بود اما از این تارخ یعنی ۱۷ فوریه ۲۰۱۱  مردم شعار سقوط آل خلیفه را سر داده شد.

اما برگریدم به سوال؛ در پارلمان ۱۹۷۳، ۳۰ نفر عضو داشت ولی پارلمان جدید به ۴۰ نفر افرایش یافت در قانون ۱۹۷۳ تمام اختیارات در دست پارلمان بود اما در این دوره تمام اختیارات به به خود حاکم فتح می شد مجلس را تابع محض حکومت کرده بود خواسته  هایی از مردم نصفه و نیمه انجام شد اما هر آن چیزی که بر خلاف حکومت بود متوقف می شد.

 

هرمز: تظاهرات اعتراض آمیز نوشتاری در مقیاس کوچک داخلی از چه زمانی آغاز شد؟

 

از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ مردم شروع به تظاهرات اعتراض آمیز از نوع نوشتاری و مسالمت آمیز و مردم به اعتقادات قبلی برگشتند تا ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تظاهرات اعتراض آمیز در مقیاس کوچک و داخلی بود تمامی دستاوردهای سال ۹۰ کنار رفت و در لفافه ایی پیچیده شد، اجتماعات بزرگی از جوانان به عرصه مبارزه و مطالبه گری وارد شوند و توقع برخورد مسلحانه با نظام حاکم داشتند که تمام اینها منجر به شهادت مردم و بازداشت و شکنجه بعضی  از مردم در نتیجه مطالبه تغییر نظام بود و مردم به این نتیجه رسیدند که دیگر دولت قابل درست شدن نیست.

 

هرمز: مقداری از ماه اکتبر ۲۰۱۰ توضیح بدید که چه اتفاقاتی رخ داد؟

 

در اکتبر سال ۲۰۱۰ مجموعه بزرگی از جوانان به اتفاق نظر رسیدند که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ حرکت انقلابی بزرگی ایجاد شود هدف آن تغییر نظام حاکم بود حرکت جمعی در رسانه های اجتماعی شروع شد و همه را دعوت کردند به شرکت در فراخوان ۱۴ فوریه ۲۰۰۱٫ این تصمیم مصادف با اربعین امام حسین(ع) در ۲۰۱۰ در عراق گرفته شد و این حرکت و جریانات قبل از تحرکات انفلابی های تونس، یمن و مصر بود انقلاب تونس همان موقع شروع شد و حکومت زین العابدین پایان یافت.

انقلاب بحرین آغاز نشده بود به خاطر آن زمانی که مشخص شده بود یعنی ۱۴ فوریه؛ معتقد هستم انقلاب بحرین قبل از بیداری های تونس و لیبی و مصر آغاز شده بود.

 

هرمز: خوب پس چرا انقلاب مردم بحرین را در جریان انقلاب های تونس لیبی و مصر می دانند؟

 

ما متهم هستیم که از پروژه انقلاب های عربی تقلید می کنیم که این تفکر اشتباه است در فجر ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ مردم بحرین که توسط حرکات جمعی در رسانه های اجتماعی و احزاب از زمان تجمع آگاهی پیدا کرده بودند با حضور مسالمت آمیز اجتماعی خود موافقت خود را اعلام کردند البته سیستم دستگاه امنیتی نیز شروع به دستگیری کرد در حالی که شعاری رد و بدل نمی شد و تابلوهای اعتراضی هم نبود سیستم امنیتی یک نفر را به شهادت رساند آن هم به عمد و این نقطه شروعی شد برای آغاز حرکات مردمی انقلاب.

با به شهادت رساندن به عمد علی مشیمع در جلو درب خانه که ۲۶ ساله بود اعتراض مردم شکل دیگری گرفت در حین تشییع شهید هیجان و مطالبه گری جهت سقوط آل خلیفه نقطه مشترک احاد مردم بحرین شد همه آمدند در مراسم تشیع ‘علی عبدالهادی مشیمع’ که در بیمارستان سلیمانیه.

دولت حاکم به عمد شهید دیگری را به نام ‘فاضل ال متروک’ از مردم مخالف گرفت و باعث هیجان و احساسات بیشتر مردمی شد و بعد از مراسم شهید علی عبدالهادی مشیمع جوانان تصمیم گرفتند یک جا را انتخاب کنند برای تجمع اما تفکر جدید بود.

 

4

هرمز: آیا تفکرات جوانان بحرینی با هدایت و نظارت بود؟

 

شش تشکل وجود دارد اما در جلساتی که گرفته می شود تعداد ما به ۲۱ نفر می رسد شش تشکل طبق قانون حرکت می کنند اگر مجوز بود یک حرکت انجام می دهند اما نیروهای انقلابی حرکات و برنامه ها را حق مسلم خود می دانند و نیازی به مجوز نمی بینند البته این حرکات و برنامه ها حساب شده است.

نمی گویم اختلاف سلیقه هایی وجود ندارد اما وجود اتاق های فکر نیز که با حضور افراد مسن و آگاه برپا می شود، غیر قابل انکار است و جوانان نیز به آن پایبند هستند اما طبیعی است هیجان وجود دارد به خاطر به شهادت رساندن جوانان و مردم توسط دولت حاکم.

 

هرمز: چرا رهبری جریان اسلامی بحرین مشخص نیست؟

 

رهبری زمانی خودش رانشان می دهد که انقلاب نزدیک به پیروزی باشد ناگفته نماند اکثر سران انقلاب در روزهای اولیه بازداشت شده اند بیش از ۷۰ درصد سران انقلاب در بازداشت به سر می برند اما ما ایمان به تفکر ‘وحدت’ و انگیز داریم. رفتارها آنقدر عقلانی است که حتی طرز تفکر همدیگر را می دانیم و هیچ وقت روبروی هم قرار نمی گیریم سعی کردیم تا جایی که امکان دارد در جلسات از افرادی که دارای تجربه هستند دعوت شود لذا نمی خواهیم طرز فکر خود را به مردم تحمیل کنیم و مردم می دانند و تجربه کرده اند که با این حکومت به شکلی مسالمت آمیز نمی شود و نیاز به تغییر حکومت وجود دارد.

 

7

هرمز: دولت حاکم نسبت به برخورد با زندانیان و احقاق حقوق اولیه آنان چه برخوردی دارد؟

 

یک مسئله ایی هست که در زندان باید یک قانون را تفهیم کنیم نیم قرن تلاش کردیم که حکومت را به قوانین حمایت از زندانیان اجبار نماییم اما همین هم متاسفانه رعایت نمی شود.

در بحرین یک قانون است که بدون دستور قضایی کسی حق بازداشت کسی را ندارد اما ۹۰درصد مردم بازداشت شده بدون دستور قضایی هستند. در طول این سه سال بیش از ۲۰۰ شهید داریم بیش از ۳۰هزار زندانی را داشتیم و سه هزار زندانی که هنوز در کشور بحرین هستند که ۷۰ کیلومتر مربع بیشتر وسعت جغرافیایی ندارد که بسیار کمتر از وسعت استان هرمزگان است!.

بحرین این آمار بالای شهید و زندانی در خود ثبت نموده به مدت سه روز چهار زندانی به خاطر شکنجه شهید شده اند بیش از ۴۰ درصد شهدا تعمدا به قتل رسیده اند همین را بگوییم که وضعیت شکنجه و زندان ها بسیار فجیع و بد است.

 8

 

مثلا پسر برای دین من زمانی که خود من به مشهد آمد، در زمان برگشت ۷ ساعت در زندان بحرین بازداشت شد و خانواده پسرم تمام ۷ ساعت را زیر آفتاب بسر برد همینطور در اربعین در کربلا پسرم را ملاقات کردم که پس از بازگشت بیش از ۲ ماه ایشان را بازداشت کردند.

وضع تمامی زندانیان به همین روش است قانون دیگری وجود دارد که اگر شخصی بازداشت شد به خانواده او اطلاع داده شود اما بعضا تا ۳ ماه هم خانواده ها خبر ندارند آخرین مورد ‘فاضل عباس’ هنرمندی در عمان بود و به بحرین انتقال دادند و با اصابت گلوله جنگی به سرش به شهادت رسید و تا ۳ هفته کسی از سرنوشت او خبر نداشت.

 

هرمز: دو شاخصه کشورهای عربی منطقه که بعد از سقوط هر دولتی انجام می دهند، چیست؟ و بفرمایید نقشی که شما در ایران در جهت انقلاب بحرین دنبال کرده اید و ادامه دارد؟

 

یک جذب افسران امنیتی و شکنجه گران دوم جذب کسانی که در زمینه فحشا فعالیت دارند از مهمترین شاخص آنهاست، دولت بحرین بعد از سقوط رژیم بعث بیش از سه هزار نفر از نیروهای امنیتی عراق را تابعیت بحرینی داد و جذب نمود.

ما نقش رسانه ایی در کشور های عربی برای تبلیغ انقلاب ایران و بشارت پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشته و داریم اما ادعا نمی کنیم کاری کرده ایم اما معتقد هستم هر کاری توانسته ایم انجام دادیم معتقد هستیم که با تشکیل حکومت اسلامی تشکیل شود این تشیع است که قابلیت و ظرفیت دارد که ناقل پیام حضرت محمد (ص) است.

انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام کشور های جهان به خصوص شیعه های جهان است بعد از برگشتن ام از ایران بعد از پیروزی انقلاب به مدت هشت ماه بازداشت شدم و من را وادار می کردند بر علیه حضرت امام خمینی(ره) حرف بزنم و امروز آرمان های حضرت امام خمینی(ره) درحال محقق شدن است.

 

 IMG_5811

شیخ ‘عبدالله الصالح’ در پاسخ به آخرین سوال در خصوص شناخت وی از شهید مصطفی چمران نیز گفت: کتاب هایی از ایشان خوانده ام، شهید محمد صادق حسین از شهدای بحرین است که با ابشان ملاقات داشته اند ولی من خودم برخوردی با ایشان نداشته ام و شناختم نسبت به شهید چمران از روی کتاب ها و تعریف های بزرگان است.

ما هرچه داریم از قیام امام حسین(ع) است، تمام شهادت ها و شکنجه هایی که مردم  بحرین در به ثمر نشستن انقلاب خود متحمل می شوند به دلیل وجود همان آرمان هایی است که شهدای انقلاب اسلامی ایران داشتند و به دیگران نیز این هدف را فهماندند.

شهدا اعتقاد داشتند که ان شاءالله وعده حضرت امام خمینی(ره) محقق می شود برهمین اساس این وعده امام امروز درحال صادرشدن به تمام دنیا از جمله در بحرین است.

امام خمینی(ره) آن زمان گفت «شاه باید برود امروز نیز ما می گوییم آل خلیفه باید برود»، امروز بار دیگر پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گوییم و ان شالله سال دیگر جشن انقلاب اسلامی مردم بحرین داشته باشیم.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچون امام خامنه ای ملجا تمام مظلومان جهان و انقلاب های به حق هستند و امانتدار واقعی انقلاب حضرت امام خمینی(ره) هستند.

ما قدردان زحمات امام خامنه ای و امام خمینی(ره) هستیم امام خامنه ای در تمام سخنرانی های خود از مسائل بحرین صحبت می کنند به همین دلیل نیز حتی مورد اتهام مخالفان ایران به دلیل حمایت از بحرین نیز قرار دارند اما ایشان در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: «ما متهم به دخالت در امور بحرین هستیم»؛ اما اگر ما در مسائل بحرین دخالت می کردیم که تا الان بحرین پیروز شده بود و این جمله بسیار زیبایی است که رهبر فرزانه انقلاب در خصوص بحرین گفتند.

IMG_5913  3

 

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=91107
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,127 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل