تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
کد خبر : 126438
تاریخ انتشار:پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ

افزایش ۵۰۰۰۰۰ نفری مسافران مترو در مهرماه/ لزوم برنامه ریزی بیشتر از سوی مسئولین

به گزارش پایگاه خبری هرمز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در شهرهای توسعه یافته استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر است؛ سیستم حمل و نقل عمومی‌ همانند اتوبوس، مترو و… باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شوند که امکان ایجاد فرصت‌های رشد آتی شهر در آنها دیده شود. شرایط مطلوب سرویس‌های […]

افزایش ۵۰۰۰۰۰ نفری مسافران مترو در مهرماه/ لزوم برنامه ریزی بیشتر از سوی مسئولین

به گزارش پایگاه خبری هرمز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در شهرهای توسعه یافته استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر است؛ سیستم حمل و نقل عمومی‌ همانند اتوبوس، مترو و… باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی شوند که امکان ایجاد فرصت‌های رشد آتی شهر در آنها دیده شود.

شرایط مطلوب سرویس‌های خدماتی مانند وجود ایستگاه‌های قابل دسترس، پایانه‌های حمل و نقل و قیمت مناسب، موجب تمایل بیشتر مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

با توجه به رشد جمعیت شهرها و افزایش سفرهای درونشهری، در بسیاری از شهرهای بزرگ وجود یک ناوگان حمل و نقل عمومی کارآمد ضروری است؛ حال به دلیل تراکم بالا و محدودیت فضای روی زمین استفاده از تونل‌های زیرزمینی و مترو یکی از بهترین گزینه ها برای این موضوع میباشد.

مترو به عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

مشکلاتی که در طول روز مردم در ایستگاه‌های مترو با آن  برخورد می‌کنند کم نیست، مشکلاتی که باعث شده است تا شهروندان با گلایه از مسئولین درخواست رسیدگی هرچه بیشتر به امکانان موجود در مترو را کنند، تابتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

طبیعی است که دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات که باید سر ساعت مشخصی از خانه خارج شوند چاره‌ای جز این کار ندارند؛ اما بقیه شهروندان می‌توانند زمان خروج خود را طوری تنظیم کند که ساعت ۷ تا ۹ صبح که اوج شلوغی تهران است هم‌زمان نشود.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، تمرکز ساعت شروع به کار مدارس، دانشگاهها، ادارات، سازمانها و نهادهای مختلف در بازه زمانی ۷ تا ۸ صبح را از جمله دلایل تجمع انبوه سفرهای درون شهری و تراکم و تمرکز ترافیک در این یک ساعت می‌داند و می‌گوید: یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت، توزیع زمان آغاز به کار مراکز آموزشی و دستگاههای اجرایی و اداری است.

از سوی دیگر این مقوله نیاز به همکاری مداوم شهروندان دارد گرچه به گفته مسولان حمل و نقل ترافیک شهری، شیفت‏ بندی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، به نحوی در نظر گرفته شده تا در ساعات اوج ترافیک صبح و عصر، وسایل نقلیه عمومی به میزان کافی در اختیار عموم قرار گیرد؛ اما وقتی روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با مترو سفر می کنند و این تعداد در مهرماه به بیش از ۳ میلیون نفر در روزمی‌رسد دیگر لازم است شهروندان ساعت اوج ترافیک شهر را بدانند و وقت خود را با آن تنظیم کنند.

برخی از افراد سالمند و کودکان به خاطر شلوغی مترو امکان استفاده از این وسیله نقلیه را ندارند؛ فشارهای جسمی و روانی در مترو باعث می‌شود که سالمندان و کودکان توانایی ماندن در مترو را نداشته باشند.

برخی از ایستگاه‌ها نیز شلوغی بیشتری را دارند که این ایستگاه‌ها در مسیر تقاطع دو خط مترو هستند و مردم زیادی برای جابه جایی در این ایستگاه‌ها تردد می‌کنند.

به هرحال براساس یک روال هرساله افزایش ۳۰درصدی ترافیک تهران در هفته اول ماه مهر، معمولا تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد اگر برنامه‌ریزی درستی از سوی مسولان شهری انجام نگیرد باید منتظر مشکلات بیشتری هم در این خصوص باشیم.

برچسب ها: , ,
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=126438
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

11,443 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی