تبلیغات تولید ایرانی تبلیغات تبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 506009
تاریخ انتشار:سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
اندر احوالات ایستگاه مسافربری در شرق هرمزگان؛

ایستگاه مسافر بری میناب_بشاگرد بدون رقیب در ارائه ضعیف خدمات

پس از چند سال از ایجاد ایستگاه مسافربری در میناب_بشاگرد و بالاتر رفتن حجم ترددها، و نبود رقیبی برای مالک این ایستگاه باعث کیفیت به شدت پایین خدمات دهی به مسافران شده و صدای همه را درآورد است.

ایستگاه مسافر بری میناب_بشاگرد بدون رقیب در ارائه ضعیف خدمات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛بشاگرد از جمله مناطق کمتر توسعه یافته در شرق استان هرمزگان است و نبود زیر زیرساخت های لازم و امکانات اولیه زندگی باعث تردد بالای مردم این شهر به شهرستان های همجوار به خصوص میناب و جاسک شده است.

با توجه به ارتقا شهرستان بشاگرد از بخش به شهرستان در سال ۸۷ و خرابی شدید جاده مواصلاتی بین این دو شهرستان، سفر های مردم به سمت شهرستان میناب چند برابر شد.

نیاز مردم به سفر در این مسیر و حجم بالای مسافران و به خصوص سفر بسیاری از افراد از سایر مناطق کشور به سمت بشاگرد و جلوگیری از عدم سردرگمی آن ها در پیدا کردن تاکسی مطمئن باعث احداث ایستگاه مسافر بری میناب به بشاگرد شده است.

پس از چند سال از ایجاد این ایستگاه مسافر بری و بالاتر رفتن حجم تردد ها، و نبود رقیبی برای مالک این ایستگاه باعث کیفیت به شدت پایین خدمات دهی به مسافران شده و صدای همه را در آورد است.

استفاده از خودور های فرسوده و حمل بیش از حد مسافر

محل ایستگاه در پایین ترین سطح استاندارد و فاقد هرگونه امکانات برای رفاه حال مسافران است و حتی صندلی هم برای نشستن مسافران وجود ندارد و مردم مجبورند در محیطی کاملا غیر بهداشتی و در گرما در انتظار حرکت بمانند.

خودرو های به کار گرفته شده در ایستگاه تاکسی نبوده و خودرو های شخصی است که هیچ کنترلی از لحاظ کیفی بر روان آن ها وجود ندارد.

در میان خودرو ها گاها حتی وانت هم برای جابه جایی مسافر به کار می رود که هم باعث به خطر افتادن جان مسافران و هم نداشتن آرامش در این مسیر طولانی می شود.

بسیار از رانندگان بیش از ظرفیت خودرو خود مسافر سوار می کنند که با توجه به مسیر بیش ۱۴۰ کیلومتری تا مرکز بشاگرد و جاده هایی که می توان آن ها را مرگبارترین جاده های هرمزگان دانست، عمل بسیار خطرناکی است.

رانندگان هم بدون در نظر گرفتن فیلتر خاصی انتخاب می شوند که با تنها یک سفر با آن ها، عدم توانایی در کنترل خودرو و رانندگی غیر استاندارد آن ها محرز می شود.

این مسیر تنها در یک خط مستقیم تا مرکز شهرستان و یا شهر گوهران ادامه دارد و‌ مسافرانی که مقصدشان روستاها است را به مشکل کاملا جدی مواجه کرده است.

تنها قربانیان این ایستگاه، مسافرانی هستند که بدون داشتن حق انتخاب یا اعتراض مجبورند با ابن خودرو های نا ایمن و شرایط بسیار بد جان خود را در جاده های بشاگرد به خطر اندازند.

سرکشی مداوم توسط مسئولان مربوطه به این ایستگاه و یا دادن حق امتیاز احداث ایستگاهی جهت ایجاد رقابت در ارائه کیفیت شاید از راه های موثر برای ارتقاء سطح این ایستگاه های مسافر کشی باشند.

ایستگاه مسافر بری میناب به بشاگرد بدون رقیب در ارائه ضعیف خدمات

یکی از مسافرانی که به دلیل مسائل کاری‌ مرتبا در این مسیر تردد دارد در گفتگو با هرمز با اعلام نارضایتی از این ایستگاه مسافربری، اظهار کرد: متاسفانه در این ایستگاه هیچ گونه برنامه ریزی برای امنیت و آرامش مسافران در نظر گرفته نشده است.

این مسافر افزود: نرخ کرایه این مسیر ۱۴۰کیلومتری ۳۰ هزارتومان است اما هیچ خدماتی در قبال پرداخت این وجه به مسافر داده نمی شود.

وی در ادامه با توجه به مسیر بسیار خطرناک و جاده های پر پیج وخم بشاگرد، گفت: بیشتر خودرو ها مستهلک بوده و هیچ استانداردی ندارد که سوار شدن در آن ها به قیمت جان آدم تمام می شود.

این مسافر یاد آور شد: بسیاری از رانندگان افراد مسنی هستند که دیگر شرایط رانندگی را ندارند اما برای گذران زندگی و کم کردن بار گرانی ها به اجبار رانندگی می کنند.

بدیهی است با اتخاذ قوانین و استاندارد های لازم و ملزم کردن ایستگاه داران به رعایت قوانین با توجه به نرخ بالای کرایه در این مسیر باعث امنیت جسمی و فکری شهروندان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=506009
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

6,163 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

بین الملل