تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 553790
تاریخ انتشار:شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگانی خبرداد:

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی بااتمام بازسازی خط ۵ ریلی / ابداع و نوآوری در فرآیند نوسازی خطوط /تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی با بهره برداری از این خط

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام مراحل نهایی نوسازی خط ۵ ریلی بندر شهید رجایی در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خبر داد.

ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی بااتمام بازسازی خط ۵ ریلی / ابداع و نوآوری در فرآیند نوسازی خطوط /تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی با بهره برداری از این خط

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیر کل بنادر هرمزگان با اشاره به تدوین برنامه های نظامند جهت انجام تعمیرات ادواری با هدف پیشگیری و جلوگیری از آسیب به خطوط ریلی بندر شهید رجایی اظهار کرد: تعمیرات و نوسازی سازه‌ای و ملحقات ریل و سوزن در این بندر به شکل مداوم و بر اساس یک برنامه زمانبندی در حال انجام است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در خطوط ۴و ۵ ریلی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های درجا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ تمام ریل و سوزن‌ها جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه مبلغی بالغ بر۳۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی خطوط چهار و پنج ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است، عنوان کرد: خط چهار ریلی در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرارگرفت و خط پنج ریلی نیز مراحل پایانی را سپری می کند.

همجواری خط پنج با انبارهای کالای اساسی و تسریع در روند جابه‌جایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید با بیان اینکه بدلیل همجواری این خط با انبار های ۲۰ الی۲۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت، بیان کرد: وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال – جنوب که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می آید مهمترین مزایا ودستاوردهای حاصل از افتتاح این خط ریلی است .

وی به نوآوری طراحی مهندسین داخلی در فرآیند اجرای این پروژه نیز اشاره ای داشت و گفت: انجام این پروژه با یک ابداع و نوآوری در طراحی همراه بود و آن اجرای خط اسلب ترک که در قسمت همسطح بجای ریل قاشقی از ریل ۱E ۶۰ استفاده شده و با این اقدام نوآورانه فقدان تامین تجهیزات متاثر از تحریم ها دراین بخش مرتفع گردید.

به گفته محمدی کرجی ران بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابجایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=553790
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

13,137 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

یادداشت

گفتگو

اقتصادی