تبلیغات تولید ایرانیتبلیغات
کانال رسمی تلگرام شبکه اطلاع رسانی هرمز
سیاسی
کد خبر : 574442
تاریخ انتشار:جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹| تعداد نظرات :بدون دیدگاه
پ
میرابی خبرداد:

اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد برای کارفرمایان در میناب

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میناب گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان اجرا می شود.

اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد برای کارفرمایان در میناب

فیروزه میرابی رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ از میناب گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، حمایت از بنگاه های بخش تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان اجرا می شود.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان میناب افزود: در این طرح جویندگان کار باید تحصیلات متوسطه (دیپلم) و بالاتر داشته باشند. اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاهی است که سن آن ها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد (برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود)، برای زنان سرپرست خانوار جویندگان کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

وی افزود: مطابق آخرین دستورالعمل اجرایی طرح یارانه دستمزد کارگاه های دارای مجوز و دارای کد کارگاهی تا ۵ برابر میانگین نیروی کار موجود بیمه شده می تواند کارجو جذب کند.

به گفته فیروزه میرابی  پرداخت یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار منوط به پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه است و بنگاه های جدید التاسیس از این بند مستثنی هستند.

رحیمی افزود: حداکثر بهره مندی از طرح یارانه دستمزد برای هر شغل اولی به مدت ۱۲ ماه است.

میرابی سازوکار پرداخت یارانه دستمزد را به این صورت اعلام کرد:
۱) تعیین موسسه عامل و تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۲) افتتاح حساب از سوی کارفرما و ثبت در سامانه یارانه دستمزد به نشانی http://pyd.mcls.gov.ir
۳) بارگذاری لیست صورت وضعیت مزد ماهانه کارگاه پس از تایید سازمان تامین اجتماعی توسط کارفرما در سامانه یارانه دستمزد
۴) بررسی و تایید لیست بیمه ارائه شده و تطبیق آن با قرارداد بکارگماری جوینده کار در سامانه یارانه دستمزد
۵) تایید و بارگذاری قرارداد منعقد شده میان جوینده کار و کارفرما در سامانه یارانه دستمزد
۶) معرفی کارفرمایان تایید شده به موسسه عامل و صدور دستور پرداخت یارانه دستمزد از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۷) واریز یارانه دستمزد به حساب کارفرما و ارایه گزارش

وی درباره مدت و میزان پرداخت یارانه دستمزد اضافه کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر جوینده کار با تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف ۱۲ ماه، میزان یارانه دستمزد نیز معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار است و موسسه عام مکلف است حداکثر تا ۱۰ روز کاری پس از اعلام دستگاه ناظر مبنی بر تایید سازمان تامین اجتماعی بر اساس پرداخت حق بیمه جوینده کار توسط کارفرما، نسبت به واریز یارانه دستمزد به حساب کارفرما اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : http://www.hormoz.ir/?p=574442
این خبر را به اشتراک بگذارید
دیگر رسانه ها
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: بدون نظر
ارسال نظر





  • نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
  • توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.

یادداشت

گفتگو

اقتصادی